Julehjelp

Også i år tilbyr vi julehjelp i Bjerkreim i samarbeid med Frelsesarmeen.

Julehjelpen består blant annet av en julemiddag, en julefrokost og eventuelle ekstra gaver som har blitt gitt under treet på Amfi i desember og innsamlede varer fra handlevogn på bl.a. Coop Extra Vikeså. (Handlevognen blir satt ut 2. desember og tatt inn i uke 51)

Tiltaket er et samarbeid mellom kirken, kommunen og Frelsesarmeen. De som trenger en ekstra støtte i julen er velkommen til å søke.

OBS: Søknadsfrist: 1. desember.

Trenger du denne hjelpen kan du laste ned søknaden her og skrive den ut. Hvis du trenger hjelp til utfylling kan du ta kontakt med diakon på kyrkjekontoret eller Mestringsenheten på kommunen. Vær oppmerksom på at du må søke om bostedsattest så det er lurt å være ute i god tid.

OBS:

  • Skriv fødselsdato og ikke bare år på eventuelle barn, og om de bruker store eller små størrelser.
  • Skriv telefonnummer og ikke e-post, slik at vi lett kan få tak i deg
  • Fyll ut så nøyaktig som mulig. Du kan bare sende én søknad til Frelsesarmeen.
  • Flyktninger som får etableringsstønad, ventestønad eller introduksjonsstønad kan ikke søke i år.
  • Gi tydelig beskjed i søknaden dersom du vil hente i Bjerkreim. Hvis ikke henter du det selv i Frelsesarmeens lokaler i Egersund på hentedagen.

Hvordan levere søknad:

  • Legg søknaden i en konvolutt og merk den med «julehjelp»
  • Leveres i postkassen utenfor kyrkjekontoret (ved siden av misjonshuset), Nesjane 5. Se bilde under.
  • Søknaden må være nøyaktig utfylt og må være oss i hende innen 1. desember

Pakken utleveres i Egersund den 19. desember.

Kontaktinfo:

Diakon Ronny Myksvoll: tlf 51 20 11 95 / 416 69 151
Mestringsenheten, Bjerkreim kommune v/ Anita Driftland: Tlf 51 20 11 17

Last ned søknad for 2024 her

Last ned infoslipp for 2024 her

Lenke til søknad om bostedsattest

Legges i postkassen utenfor kyrkjekontoret