Julehjelp

Også i Bjerkreim kan det være noen som sliter med å få endene til å møtes. Vi i kirken ønsker å gjøre julestøtten til Frelsesarmeen mer tilgjengelig for folk i Bjerkreim, derfor tilbyr vi innsamling og utlevering av julepakke her i soknet.

Dette er samme julehjelp som Frelsesarmeen ellers gir som består av en matkasse fra Godt Levert, matvarer og gaver som har blitt lagt under treet på Amfi Egersund. Forskjellen er at det blir innsamling i en handlevogn utenfor Coop Extra Vikeså og vi er behjelpelig med å få pakken til Bjerkreim så du ikke trenger å reise til Egersund for å hente den. Pakken består blant annet av en julemiddag, en julefrokost og eventuelle ekstra gaver som har blitt gitt under treet på Amfi i desember.

Ønsker du denne pakken kan du laste ned søknaden her og skrive den ut. Hvis du trenger hjelp til utfylling kan du ta kontakt med diakoniarbeider på kyrkjekontoret. Vær oppmerksom på at du må søke om bostedsattest så det er lurt å være ute i god tid.

Tips til søknaden:

  • Skriv fødselsdato og ikke bare år på eventuelle barn, og om de eventuelt bruker store eller små størrelser
  • Skriv telefonnummer og ikke e-post, slik at vi lettest kan få tak i deg
  • Fyll ut så nøyaktig som mulig. Du kan bare sende én søknad til Frelsesarmeen.
  • Gi tydelig beskjed om du vil hente i Egersund eller Bjerkreim.

Søknadsfristen er 1. desember

  • Legg søknaden i en konvolutt og merk den med «julehjelp»
  • Leveres i postkassen utenfor kyrkjekontoret (ved siden av misjonshuset), Nesjane 5. Se bilde under.
  • Søknaden må være nøyaktig utfylt og må være oss i hende før kl 10 den 1. desember
  • Pakken utleveres den 21/22 desember
  • Bostedsattest får du tak i her: https://www.skatteetaten.no/person/folkeregister/attester-og-opplysninger/bestille-attester/oversikt-over-attester/bostedsattest/

Kontaktinfo:

Diakoniarbeider Ronny Myksvoll: tlf 51 20 11 95 / 416 69 151

Legges i postkassen utenfor kyrkjekontoret

Last ned søknad her

Last ned infoslipp her

Lenke til søknad om bostedsattest